Gangnam Style! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anke Brink - WaarBenJij.nu Gangnam Style! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Anke Brink - WaarBenJij.nu

Gangnam Style!

Blijf op de hoogte en volg Anke

07 Oktober 2012 | Zuid-Korea, Seoel

En het is weer de hoogste tijd voor een update uit het verre Seoul!
Korte samenvatting: potjes kleien & pretpark, Busan, zwemmen&zonnen, veel feestjes, PSY en hard aan de studie! Voor een uitgebreider verslag zie hieronder ;)

En we zijn gebleven bij vrijdag 21 september, de dag van de cultural field trip georganiseerd door de geliefde Mr Suh voor alle internationals. En om de dag goed te beginnen kregen we in de bus om half 8 ’s ochtends een ontbijtje geserveerd, hamburgers&cola. Ja je moet er maar opkomen.. Eerst begonnen we bij de Korean Folk Village, na eerst een half uur geprobeerd te hebben iedereen op de foto te krijgen (en dat is echt niet makkelijk met zoveel mensen) konden we eindelijk na binnen. Lekker georganiseerd dat ze hier ook altijd zijn moesten we de hele dag ook om het uur netjes per bus in rijtjes van 2 gaan staan om te tellen of iedereen er was. Bij de Chinese studenten ging dit best netjes, bij de westerse studenten bleek dit iets lastiger. Volgensmij hebben ze het uiteindelijk ook maar gewoon opgegeven met ons, oeps. Maar in ieder geval, eerst lekker de dag begonnen met potten bakken, bleek nog een hele techniek achter te zitten maar is vast wel goed gekomen. Over een maandje mogen we het eindresultaat ophalen, en dan zullen we wel eens zien wat er van geworden is. Later mochten we zelf nog even door het park lopen en beetje traditionele huisjes kijken voordat we vertrokken richting Everland, een pretpark in Seoul. Daar hebben we ons de rest van de middag ook uitstekend vermaakt, en als een stel kleine kinderen lag iedereen de terugweg in de bus dan ook half te slapen. Verder in het weekend nog beetje uit geweest, zoals jullie ondertussen hier misschien al wel verwachten.

Toen lekker een weekje school gehad en vrijdag 22 september vertrokken we met een hele groep met de bus richting Busan! Dit is een stad in het zuiden van het land aan het strand, zo’n 4/5 uurtjes van Seoul af. Aangezien het Chuseok (Korean Thanksgiving) weekend begon verwachten we dat het nogal druk zou zijn op de weg, maar dat viel gelukkig heel erg mee. We hadden dus nu langer weekend want we waren maandag en woensdag vrij, en tsja dinsdag lesje missen kan geen kwaad ;) Daar tegen 3 uur aangekomen bij ons hostel op zo’n 3min lopen van het strand zijn we daar dan ook maar als eerste heengegaan want het was super lekker weer. Daar lekker beetje aan het strand gelegen en gezwommen en ’s avonds het nachtleven van Busan maar eens ontdekt. En te zeggen dat het best goed beviel! De volgende dag helaas vroeg opstaan om het ontbijt (toast met ei, nooit geweten zo blij te zijn om een eitje te kunnen bakken haha) niet te missen, en helaas moesten we toen switchen naar een ander hostel (2min verderop). Daar aangekomen bleek dat de beste dumpling-zaak ter wereld voor ons hostel te vinden was, dus dat maakte veel goed. Toen de rest van de dag lekker in de zon gelegen om bij te komen van een geniaal feest. ’s Avonds ook weer lekker bij het strand gehangen met een drankje erbij, nu we een strand in de buurt hebben moet daar ook gebruik van gemaakt worden he! Zondag zijn we dagje cultureel wezen doen en naar een boeddhistische tempel bij zee gegaan. Daar was het echt super mooi, en inclusief mega gouden Boeddha! Maandag nadat we weer verhuisd waren naar een ander hostel en daar kwamen we nog een paar mensen uit Litouwen tegen. Hups die ook me ons en de rest mee uit eten, maar bleek toch niet zo’n goed idee. Beetje vage gasten uiteindelijk, dus die hebben we na het eten ook maar heel subtiel gedumpt haha. Later die avond nog prima vermaakt met de overgebleven mensen ;) Dinsdag (ja je verwacht het niet) strand, nog even naar zo’n vuurtoren gelopen om een beetje actief te blijven, later die avond nog naar zo’n uitkijkpunt gegaan waar je goed uitzicht had op de mooi verlichte stad & brug. ’s Avonds nog even laatste feestje gehad in Busan, gezellig paar nieuwe Koreaanse vriendjes gemaakt en die woensdag was het al weer tijd om terug naar Seoul te gaan. Super weekje in ieder geval gehad! (Zou zelfs bijna durven te beweren dat ik een kleurtje heb gekregen haha)

Toen we eenmaal thuis waren kregen we donderdag ochtend te horen dat PSY van de megahit Gangnam Style een gratis concert in Seoul zou gaan geven die avond. Ook al kennen we alleen dat nummer maar van hem, het was voor ons genoeg reden om die avond de stad even in te gaan en hem in het echt te bewonderen. Maar zoals verwacht waren we niet de enigen met dat geweldige idee. Ze gokten dat er zo’n 50.000 mensen zich hadden verzameld op het plein en op de straat daarbuiten aangezien het plein vrij snel vol was. En hoe netjes en beleefd de Koreaantjes overdag zijn, zo gestoord worden ze bij een concert. Mensen lekker los gaan, en toen het nummer Gangnam Style kwam waren ze helemaal niet meer te houden. Super grappig om mee te maken!
Die vrijdag was het nog de verjaardag van een van de meisjes hier, en dat moest natuurlijk gevierd worden. Super geslaagde avond uiteindelijk geworden waar de nodige drankjes weer gedaan zijn. Dit moest ook wel even goed gevierd worden want nu is de tijd aangekomen dat ik toch echt mezelf moet gaan voorbereiden op de midterms. Aankomende donderdag al weer de eerste toets, dus nu moet ik toch echt druk druk gaan leren. Vandaag (zondag) ook de bibliotheek voor het eerst van dichtbij bekeken en me daar een paar uurtjes opgesloten. Omdat ik toch best wel trots op mezelf was na een half jaar niet te hoeven leren nu toch echt weer begonnen was mocht dit gevierd worden met een lekker avondmaal bij de Burger King. En als je hele dagen rijst eet is dit echt heerlijk zo af en toe ;)

Oke dit was dus weer het hele hoe&wat in lovely Seoul & omstreken. Doe m’n best om de verhalen ietsje minder XXL te maken en vind zelf dat het dit keer behoorlijk gelukt is! En hoe is het met jullie in Nederland? De winterjassen al tevoorschijn gehaald? Ik zelf kan hier gelukkig nog steeds in shorts rondlopen ;)

Liefs Anke

• 07 Oktober 2012 - 16:56

Maike:

Toen ik je samenvatting bovenaan had gelezen durfde ik het toch aan om het hele verhaal te lezen haha, klink allemaal weer goed!! Succes met de toets donderdag!

• 08 Oktober 2012 - 12:30

Jet Eetgerink:

Hoi Anke eerst sterkte met je toets. En wat jammer dat je niet een drankje kunt doen bij je moeder. Die een mooie sara wordt volgende week dinsdag. Jammer genoeg kan ik dat ook niet ik ben dan op de terugweg van uit Marbella. Waar ik dan hopelijk de vierdaagse heb uitgelopen. Groetjes van ons en geniet nog de tijd die je nog hebt.

• 08 Oktober 2012 - 12:30

Jet Eetgerink:

• 10 Oktober 2012 - 22:13

Trudy :

he anke nou de winterjas hangt nog in de kast maar het is smorgens al aardig fris. Weer aardig aan de studie morgen is het donderdag dus succes. als je verhaal zo leest hebt je daar naar je zin dus allang geen 20dec. geniet er nog van gr. trudy

• 23 Oktober 2012 - 16:07

Marijn:

Heeee Anke! Wat maak je toch allemaal weer gave dingen mee, ben wel een beetje jaloers op je hoor. Nederland is ook maar zo Nederland he;). Wordt tijd voor een nieuwe reis. Nou lekker genieten daar en die winterjas hier valt nog reuze mee, al ligt hij al wel te wachten op mij wanneer ik hem nu eindelijk aan ga doe haha. Kus Marijn

• 26 Oktober 2012 - 19:58

Jolanda:

Hallo Anke.
    Weer een leuk verhaal. De winterjas is nu ook hier nodig vandaag 26 okt 2012 8 graden met iets vorst in de nacht. Groetjes van deze kant J.E.T.

• 26 Oktober 2012 - 20:05

Iris:

Tijd voor een nieuw verslagjeee :)

• 03 November 2012 - 20:31

Jose Van Den Brink:

ha die Anke, je hebt het weer super voor elkaar. Ga lekker genieten daar en tussendoor kan je nog studeren , dan komt het wel goed.
    liefs jose

• 03 November 2012 - 20:31