Lekker Lekker! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Brink - WaarBenJij.nu Lekker Lekker! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Brink - WaarBenJij.nu

Lekker Lekker!

Door: ankevandenbrink

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee allemaal!

Hier weer even een berichtje vanuit warm & zonnig Kaapstad, en met warm bedoel ik ook echt warm aangezien het afgelopen weekend hier tegen de 40 graden aan begon te zitten. Of zoals ze hier zouden zeggen, lekker! Want alles hier is lekker lekker, of cool dat kan ook. Maakt niets uit wat je zegt, het antwoord begint altijd met cool, of that’s lekker! Zojuist gehoord dat je na een halve dag bij home affairs te hebben gezeten nog geen visum krijgt omdat 1 kopietje niet goed was dus nog een keer een dag daarvoor vrij moet vragen, antwoord m’n baas: Oh oke that’s cool, yeah sure cool. No problem, cool. Moet je in Nederland eens proberen, krijg je waarschijnlijk een iets andere reactie dan hier. Maar dat is het toch met alles, niks is hier een probleem, alles kan en mag (behalve dus dan bij home affairs...) en alles wat je doet is helemaal amazing, fantastic, gevolgd door een thank you so much! Ze zijn echt blij met alles wat je hier doet, dus dat is opzich wel leuk om te horen ;)

Maja ik zal jullie eerst maar eens iets vertellen over mijn stage, aangezien dat toch wel een beetje de reden is dat ik hier zit he ;) Stage bevalt tot nu toe in ieder geval nog heel goed, heb erg leuke collega’s, mijn baas is ook erg aardig, en allemaal heel behulpzaam. Afgelopen dinsdag mocht ik na een goede uitleg over wat het bedrijf nu precies allemaal doet en informatie te hebben gekregen over alle sites die ze beheren zelf al meteen aan de slag voor een van hun sites (http://www.luxurycapetownvillas.com/). Momenteel ben ik bezig om van verschillende buurten/dorpjes/stadjes waar zij villa’s verhuren een stukje te schrijven, klein overzichtje over wat daar allemaal te doen valt enzo. Niet dat ik zelf ook maar enig idee heb wat er gebeurd in plekken a la Bakoven, Kommetjie en Hout Bay, maar daar hebben we godzijdank google voor! Dit is niet alleen makkelijk om beetje beter te leren hoe die sites allemaal werken en het hele hoe&wat daarachter, maar natuurlijk altijd praktisch om te weten mocht ik er zelf een keertje komen he. Verder hebben ze hier op stage een heel goed werkende airco en snel internet wat echt uniek is in Kaapstad, en echt goddelijk met dat weer hier. Thuis hebben we gelukkig ook nog redelijk snel internet de meeste tijd (als die niet uitvalt), je moet alleen niks online willen kijken want een filmpje van 3min moet ongeveer de hele dag laden. Maja ook al hadden we dat niet dan kun je het gewoon allemaal prepaid in de supermarkt kopen, net als beltegoed en elektriciteit. Ook zijn we afgelopen vrijdag middag met m’n baas en mijn 3 collega’s even uit eten gegaan bij Moyo om de goede resultaten van de afgelopen tijd te vieren, wat natuurlijk helemaal niet verkeerd was, gezellig met z’n allen in een boomhutje eten. Helaas na de tijd nog wel weer even terug naar stage voor de laatste 2,5 uurtjes werk, die toch echt iets minder productief waren dan normaal.

Verder is het in het huis ook erg gezellig, afgelopen week en aankomende week zijn we een beetje aan het wisselen met inwoners aangezien er wat weggaan die hier al een half jaar hebben gezeten, en er komen daarvoor natuurlijk ook nieuwe huisgenoten in de plaats. Zelf ben ik ook zondag avond van kamer geswitched, zat de eerste week in een tijdelijke kamer omdat de mijne nog bezet was dus dat word nu echt maar een keer mijn koffer goed uitpakken aangezien die nog half vol ergens midden in de kamer stond (en ik het toch nog echt voor elkaar kreeg met de andere helft van de koffer die wel uitgepakt was m’n hele kamer onder te gooien). Groot voordeel nu wel dat onze schoonmaakster nu 2x per week komt (ipv 3x in de 2 weken) een hele dag, en nu ook blijkbaar onze kamers schoon maakt. Wist ik niet, maar kwam ik wel snel genoeg achter aangezien ik zondag avond dus moest over verhuizen had ik gewoon vlug al m’n spullen verspreid in m’n nieuwe kamer neergelegd, dus had ik zo’n 2 bedden, 2 bureaus, een kast en de vloer vol liggen met mijn spul, en toen ik maandag avond thuis kwam bleek dat ze alles dus netjes had opgeruimd en opgevouwen en m’n kamer weer helemaal netjes was! Ik natuurlijk weer helemaal blij, want heeft mij toch weer mooi behoorlijk wat werk gescheeld he ;)

Maar verder begint het leventje hier wel steeds meer te wennen, als ik nu voorstaan opsta en ik doe de gordijnen open lekker wakker worden met uitzicht op zee, geen wolkje aan de lucht, lekker weertje erbij, ja dit ga ik nog wel even volhouden ;) Verder afgelopen vrijdag nog naar de Dubliner geweest, een Irish pub om even al het harde werken van de week te compenseren met een lekker drankje, zaterdag voornamelijk beetje gezwommen en zonnen omdat het gewoon echt te heet was om ook maar iets anders te gaan doen, en daarna nog even ergens gezellig wat drankjes gedaan met het hele huis. ’S Avonds kwamen ik en nog 2 andere huisgenoten op het geniale idee om toch echt maar op het dakterras te gaan slapen in plaats van in onze warme kamers, dus hups 3 matrasjes het terras op gesleept. Helaas over de locatie niet zo heel goed nagedacht want tegen half 7 ’s ochtends werden we toch echt ons geïmproviseerde bedje uitgebrand aangezien we pal in de zon lagen. Die middag nog even gezellig met z’n allen wezen lunchen aangezien het voor 2 huisgenoten de laatste dag in Zuid-Afrika was, en nadat wij ze even hadden weggebracht naar het vliegveld maar weer gewoon verder gegaan waar ik de dag ervoor was gebleven, in het zwembad of lekker aan het zonnen (wel natuurlijk met minimaal factor 30 dus met ’t kleurtje gaat het allemaal helaas nog niet zo snel, maar vol vertrouwen dat het uiteindelijk vast wel goed komt). Owja en voor iedereen die mijn nieuwe adres nog even wil weten:

Anke van den Brink
97 High Level Road
8001 Green Point
Cape Town
South Africa

Verder wil ik jullie in Nederland allemaal nog even heel veel sterkte toewensen met de horrorwinter daar, dan ga ik zo op ons terras nog even genieten van ’t weer hier!

Liefs Anke

  • 08 Februari 2012 - 19:58

    Carmen:

    Zo te lezen vermaak je je wel!! We zijn jaloers!!! Veel plezier nog! Groetjes Carmen

  • 08 Februari 2012 - 19:59

    Janiek:

    Is het laatste stukje weggevallen?:P

  • 08 Februari 2012 - 20:10

    Anke Van Den Brink:

    ja klopt, laatste stuk stond er opeens niet meer bij, beetje raar. Maar als het goed is moet 'ie nu compleet zijn!

  • 08 Februari 2012 - 20:13

    Papa Mama:

    Hoi Anke, volgens ons heb je het wel naar je zin, hoe gaat dat volgende week als je je kamer moet delen dan heb je ook niet het recht om de hele kamer te gebruiken, je had thuis wel de luxe alleen een kamer, maar komt vast goed hahahaha, maar wat die warmte betreft heb je het beter voor elkaar dan wij met die kou, maar geniet van de warmte voor je het weet is het weer voorbij. maar nog veel plezier met zijn allen , en maak er wat moois van groetjes en kus papa mama

  • 08 Februari 2012 - 20:34

    Fieke:

    Haa anke, wat heerlijk om te lezen dat het je goed gaat, gelukkig heb jij ongeveer 40 graden en is het hier gemiddeld zo'n 50 graden kouder, goed nieuws maandag en dinsdag wordt het boven 0(helaas missen we hierdoor een elfstedentocht) Ik wens je nog veel plezier en we moeten snel een skypen xx

  • 08 Februari 2012 - 21:02

    Trudy:

    oke. Anke dus je wilt graag post? bijdeze stuur ik morgen een kaartje wij linda en ik gaan morgen naar nijmegen naar ellis en dan komt het wel goed. Misschien kun je over een tijdje een behangetje van maken groetjes van ons.

  • 09 Februari 2012 - 09:40

    Ilse Wissink:

    Anke!

    Lekker verhaal maat, en ook zeer cool gechreven. Sure! hahaha;)
    Fijn om te horen dat jij je daar al lekker thuis voelt! En nog beter dat het zwembad lekker cool is!

    Anke geniet en pas goed op je zelf!
    Schrijf je snel nog zo'n lekker cool verhaaltje?:)

    Xxxxxxxxxx

  • 09 Februari 2012 - 10:26

    Trudi Ten Thije:

    Hey Anke, je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt. Zo te lezen zit je daar wel goed. En de luxe van een schoonmaakster....welke student heeft het? Geniet er maar lekker van. Groetjes van ons allemaal vanuit het koude Hengevelde.
    Groetjes Trudi

  • 09 Februari 2012 - 11:27

    Nico & Ans :

    Super dat je het zo naar je zin hebt, en dan die temperatuur, om jaloers op te worden. blijf genieten en de groetjes. ps niet te verwend worden met zo,n schoonmaakster,anders word het straks afkicken

  • 09 Februari 2012 - 14:11

    Cor En Ellie:

    Anke gaaf jy stories te lees en geniet daar maar lekker van
    Swem en sonne en na die Irish pub is ook nie verkeerd
    de groetn vant Zeldam

  • 14 Februari 2012 - 00:04

    Renil:

    Ankee!

    What about woensdagavond proberen te skypen?
    Let me know! :D

    xo

  • 14 Februari 2012 - 00:05

    Renil:

    Anke! Klinkt alsof jij je ook wel vermaakt daar. + dat je ook nog eens lekker weer hebt, terwijl het hier sneeuwt!!
    We moeten maar een keer proberen te skypen, aangezie ik woensdag fatsoenlijk internet ga proberen te regelen:).

    xoxo

  • 14 Februari 2012 - 19:20

    Maike:

    Jaaa leuk verhaal!! Ik heb je net een mailtje gestuurd:)

  • 15 Februari 2012 - 16:05

    Sharon :

    Heey, wat leuk dat het goed gaat. En ook met de stage.
    veel geluk daar in zuid afrika
    Xxx my

  • 15 Februari 2012 - 16:46

    Oma :

    Hallo Anke
    hier is oma, ik ben bij Ans
    fijn dat het zo goed gaat,
    hier is ook alles goed.
    Oma


  • 20 Februari 2012 - 01:26

    Renil Olsman:

    Ankoss!

    Ik heb internet, yeah! Meteen honderd miljoen minder slaapuren haha.
    Maargoed, ik heb je nu volgensmij toegevoegd op skype, dus we moeten maar een keertje afspreken om te skypen :).

    Zat net trouwens door je foto's te kijken, en ik wil wedden dat je natuurlijk wel heel erg blij bent dat je die witte kerstboom hebt, of niet?

    Haha xx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Anke

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 23958

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 20 December 2012

Studeren in Zuid Korea

26 Januari 2012 - 13 Juli 2012

Stage lopen in Kaapstad

Landen bezocht: